Retourneren

Retourneren tot 3 maanden na jouw aankoop

Wil je graag iets terugsturen en terugbetaald krijgen?

We vragen een bijdrage van € 5,50 voor België en € 7 voor de ander landen waar we naar verzenden om een deel van de verzendkosten van je retourpakket te dekken. Dat bedrag zal afgetrokken worden bij de terugbetaling van de artikelen. Om items terug te sturen contacteer je eerst de klantendienst. Zij zullen je het retouretiket dat je op je retourpakje moet plakken bezorgen.

Vergeet het retourformulier niet toe te voegen aan je retourpakket!

Download het retourformulier

We willen je wel graag vragen om items terug te sturen in de staat waarin je ze ontvangen hebt. Dat wil zeggen in de originele productverpakking. Het retouretiket niet op de productverpakking kleven maar op een geschikte kartonnen doos. Terugbetalingen vinden enkel plaats als we de geretourneerde artikelen ontvangen en geregistreerd hebben en als ze in de ontvangen staat opnieuw verkocht kunnen worden. 

Opgelet: reeds geopende cosmetica kan je niet retourneren omdat we deze niet opnieuw kunnen aanbieden aan andere klanten. 

Als je een promocadeautje hebt toegevoegd aan je bestelling dan kan je jouw cadeau bijhouden en de waarde aftrekken van de terugbetaling van je retourzending. Indien je het cadeautje niet wenst te houden dan kan je het mee retourneren.

Als je jouw volledige bestelling binnen de 14 dagen na ontvangst retourneert (wettelijke herroepingstermijn) dan vergoeden wij ook de verzendkosten van je originele bestelling. Als jouw retourzending slechts een deel van je bestelling bevat worden alleen de teruggestuurde items terugbetaald, na aftrek van de bijdrage van je retourzending.

*Artikelen met een vervaldatum of uiterste gebruiksdatum kunnen binnen 30 dagen na ontvangst van jouw pakket teruggestuurd worden mits ze aan de bovenstaande voorwaarden voldoen (originele verpakking, etc.)

Opgelet: snelverkoop artikelen met korting (waarvan de vervaldatum nadert) kunnen niet teruggestuurd en terugbetaald worden.

 

Wil je graag één of meerdere items ruilen? 

Je kan geen items ruilen. Voor een geretourneerd artikel kan je enkel een terugbetaling ontvangen. Als je van een artikel een andere maat/kleur wil bestellen dan moet je zelf opnieuw een bestelling plaatsen.

 

Heb je een product ontvangen dat je niet hebt besteld of is er schade aan een artikel? 

We doen er alles aan om jouw bestelling in perfecte staat af te leveren. Heeft jouw bestelling onderweg toch schade opgelopen? Neem dan zeker contact op met de klantendienst. Wij gaan dan samen met jou op zoek naar een oplossing. In dit geval betaal je als klant uiteraard geen kosten voor het retourneren.

 

Hoe kan ik een product retourneren?

Stuur een e-mail naar de klantendienst om een retouretiket te ontvangen. Download het retourformulier en voeg het toe aan je pakje. Plak het retouretiket niet rechtstreeks op de originele verpakking maar op een verpakking die geschikt is voor verzending. Dan moet je enkel nog jouw retourpakket afleveren aan een postkantoor of postpunt naar keuze. Terugbetaling worden alleen gedaan na ontvangst van jouw pakket en nadat de geretourneerde artikelen geverifieerd zijn. Items inwisselen doen we niet. Je moet zelf opnieuw het gewenste artikel bestellen in onze webwinkel, indien je dat wenst.

Voor al je vragen over retourzendingen en terugbetalingen kan je steeds terecht bij de klantendienst! 

 

* Opgelet: gebruik van ons retouretiket is verplicht in Frankrijk, de Benelux en Duitsland. We vergoeden geen extra verzendkosten die zijn gemaakt omdat een pakket zonder retouretiket opnieuw moest verzonden worden.

** exclusief DOM TOM en Corsica

Cadeaus en korting

Word lid van Planet Family

Klantenservice

Altijd klaar om je verder te helpen

Veilig betalen

In een veilige omgeving

Snelle levering

Bij je thuis of in een afhaalpunt