Retourneren

Retourneren tot 3 maanden na jouw aankoop

Wil je graag iets retourneren?

We vragen een bijdrage van € 5,50 voor België en € 7 voor de ander landen waar we naar verzenden om een deel van de verzendkosten van je retourpakket te dekken. Dat bedrag zal afgetrokken worden bij de terugbetaling van de artikelen.

Om items terug te sturen contacteer je eerst de klantendienst. Zij zullen je het retouretiket dat je op je retourpakje moet plakken bezorgen.

Vergeet een ingevuld retourformulier niet toe te voegen aan je retourpakket.

Download het retourformulier

Opgelet: het gebruik van ons retouretiket is sterk aanbevolen. Zo kunnen we jouw pakket altijd volgen en mocht het verloren gaan bij de bezorgdienst dan kunnen we jouw pakket nog steeds terugbetalen. Sebio vergoedt geen eventuele retourkosten bij beschadigde of verkeerd geleverde producten als je jouw pakket terugstuurt zonder Sebio-retouretiket.

Meer nuttige info over retourneren

We willen je wel graag vragen om items terug te sturen in de staat waarin je ze ontvangen hebt. Dat wil zeggen in de originele productverpakking. Het retouretiket niet op de productverpakking kleven maar op een geschikte kartonnen doos. Terugbetalingen vinden enkel plaats als we de geretourneerde artikelen ontvangen en geregistreerd hebben en als ze in de ontvangen staat opnieuw verkocht kunnen worden.

Als je een promocadeautje hebt toegevoegd aan je bestelling dan kan je jouw cadeau bijhouden en de waarde aftrekken van de terugbetaling van je retourzending. Indien je het cadeautje niet wenst te houden dan kan je het mee retourneren. 

Als je de volledige bestelling binnen 14 dagen na ontvangst (wettelijke herroepingstermijn) terugstuurt, dan blijven de retourkosten voor jouw rekening maar wij vergoeden wel de initiële verzendkosten van jouw oorspronkelijke bestelling.

Welke items kan ik niet retourneren?

Om hygiënische redenen kunnen we niet alle retourzendingen accepteren. De volgende artikelen kan je niet retourneren:

  • reeds geopende producten kan je niet retourneren omdat we deze niet opnieuw kunnen aanbieden aan andere klanten. 
  • snelverkoop artikelen (waarvan de vervaldatum nadert*) kunnen niet teruggestuurd en terugbetaald worden.
  • producten voor persoonlijk hygiëne of producten die in direct contact komen met je huid (cosmetica, mondmaskers, menstruatiecups, etc.)

Artikelen met een vervaldatum of uiterste gebruiksdatum kunnen binnen 30 dagen na ontvangst van jouw pakket teruggestuurd worden mits ze aan de bovenstaande voorwaarden voldoen (originele verpakking, etc.)

Wil je graag één of meerdere items ruilen? 

Je kan helaas geen items ruilen. Voor een geretourneerd artikel kan je enkel een terugbetaling ontvangen.

Als je een artikel in een andere maat/kleur wil ontvangen, dan willen we je graag vragen om zelf opnieuw een bestelling op onze website te plaatsen. Zo zal je zo snel mogelijk de gewenste artikelen ontvangen. Graag willen we je er attent op maken dat het verwerken van geretourneerde artikelen enige tijd kan duren en we bedanken je alvast voor je geduld.

 

Heb je een product ontvangen dat je niet hebt besteld of is er schade aan een artikel? 

We doen er alles aan om jouw bestelling in perfecte staat af te leveren. Heeft jouw bestelling onderweg toch schade opgelopen? Neem dan zeker contact op met de klantendienst. Wij gaan dan samen met jou op zoek naar een oplossing. In dit geval betaal je als klant uiteraard geen kosten voor het retourneren.

Stuur een defect product alstublieft niet op eigen kosten terug naar ons maar maak altijd gebruik van het Sebio-retouretiket. Zo kunnen we jouw pakket altijd volgen en kunnen we de terugbetaling van jouw geretourneerde artikelen blijven garanderen.

Opgelet: we kunnen dit soort klachten niet in behandeling nemen na de vastgelegde periode van 14 dagen. De datum van jouw klacht per e-mail geldt hiervoor als bewijs.

 

Hoe kan ik een product retourneren?

Stuur een e-mail naar de klantendienst om een retouretiket te ontvangen. Download het retourformulier en voeg het toe aan je pakje. Plak het retouretiket niet rechtstreeks op de originele verpakking maar op een verpakking die geschikt is voor verzending. Dan moet je enkel nog jouw retourpakket afleveren aan een postkantoor of postpunt naar keuze. Terugbetaling worden alleen gedaan na ontvangst van jouw pakket en nadat de geretourneerde artikelen geverifieerd zijn. Items inwisselen doen we niet. Je moet zelf opnieuw het gewenste artikel bestellen in onze webwinkel, indien je dat wenst.

Voor al je vragen over retourzendingen en terugbetalingen kan je steeds terecht bij de klantendienst! 

 

Cadeaus en korting

Word lid van Planet Family

Klantenservice

Altijd klaar om je verder te helpen

Veilig betalen

In een veilige omgeving

Snelle levering

Bij je thuis of in een afhaalpunt