Wat vinden wij belangrijk?
1. Welzijn
Bij Sebio gaan we uit van het principe dat welzijn gedijt wanneer onze handelingen in overeenstemming zijn met onze principes. Tegenwoordig lijkt het voor de consument steeds moeilijker om deze twee elementen met elkaar te verzoenen. Bij Sebio proberen we het je dus zo gemakkelijk mogelijk te maken om producten te kiezen die aan je criteria voldoen.
Wij werken elke dag om je artikelen aan te bieden die de doelen ondersteunen die je jezelf dagelijks stelt: producten voor eenmalig gebruik elimineren, de voorkeur geven aan producten die verpakt zijn in gerecycleerd of recycleerbaar materiaal, kiezen voor meer lokale (Belgische of Europese) producten, enz. Zo hopen wij jouw dagelijks leven te vergemakkelijken door je in staat te stellen te consumeren volgens jouw waarden en je zo te helpen je welzijn te ontwikkelen.
2. Het in vraag stellen van
Ethiek staat centraal in al onze discussies. Wij willen de juiste keuzes maken voor iedereen die betrokken is bij dit bedrijfsmodel dat wij steeds opnieuw uitvinden. Hoe kunnen we ons concept sereen laten leven en groeien zonder te vervallen in de wedloop naar groei ten koste van alles? Welke artikelen moeten wel of niet aan onze klanten worden aangeboden? Is wat ethisch is voor de één altijd ethisch voor de ander?
Ons voortdurend vragen stellen helpt ons niet te verzinken in zekerheden die ons zouden afbrengen van dit concept van tolerantie dat ons dierbaar is. Erkennen dat we altijd kunnen (en moeten) verbeteren is ook een kwestie van ethiek.
Voor ons is het een kwestie van voortdurend zoeken naar oplossingen waartussen elk van onze klanten geluk kan vinden. De vraag die we ons elke dag stellen is: wat kunnen we beter doen? Ons team denkt voortdurend na over hoe we onze voorstellen zo consistent mogelijk kunnen maken. Zo is de beslissing om een nieuw merk te verwelkomen nu intern veel meer onderwerp van discussie en debat dan enkele jaren geleden.
3. Transparantie
In de loop der jaren is het voor ons duidelijk geworden dat niet elke beslissingen de beste optie kan zijn voor iedereen. Elke klant is uniek en kijkt anders naar de wereld. Enerzijds vinden we het respect voor onze klanten en het milieu enorm belangrijk en anderzijds moeten we ervoor zorgen dat ons bedrijf gezond blijft voor onze werknemers.
Daarom hebben we ervoor gekozen om transparant te zijn over alle stappen die we ondernemen. We moedigen onze klantendienst aan om open en eerlijk te reageren op klanten die vraagtekens plaatsen bij onze keuze(s).
We kiezen er bewust voor om zoveel mogelijk informatie te verstrekken over onze producten, onze manier van werken en onze zakelijke keuzes.
Er is altijd ruimte voor verbetering en daar werken we dan ook dagelijks aan. Maar één ding is zeker: onze klanten zijn altijd verzekerd van een verkoopteam dat kiest voor transparantie. Suggesties zijn altijd welkom zodat we samen vooruit kunnen blijven gaan!
4. Gemeenschapsgevoel
Samen kunnen we het verschil maken. We hopen daarom ook dat het ‘anders consumeren’ van de Sebio-community blijft groeien. We omringen ons met ambassadeurs die dezelfde waarden delen, bewonderenswaardige partners en trouwe klanten die onze webwinkel al sinds het begin steunen. Dit gemeenschapsgevoel willen we blijven cultiveren en stimuleren met alternatieven, workshops, lezingen, tips,…
5. Respect
In de loop der jaren hebben we ook geleerd dat het begrip "betere consumptie" verschilt voor elk individu, elk gezin, elke gemeenschap. Voor sommige mensen is dierenwelzijn en dus de veganistische beweging een prioriteit in hun dagelijkse keuzes. Voor anderen is het belangrijk om lokaal te consumeren, hetzij om kleinschalige ambachtslieden aan te moedigen, hetzij om hun ecologische voetafdruk te verkleinen... of beide. Voor anderen is de prioriteit om alleen biologische producten te gebruiken... Al deze visies zijn lovenswaardig en even respectabel.
Wij willen niet tot het uiterste gaan door één strijdros te kiezen. Of als we er één moesten kiezen, zouden we tolerantie kiezen. Wij willen immers de constructieve aanpak van al onze klanten kunnen ondersteunen, wat die ook moge zijn. Daarom bieden wij verschillende werelden en duidelijke informatie over de voordelen van elk product.
We zullen altijd naar je luisteren en we kunnen je niet genoeg bedanken dat je deel uitmaakt van het avontuur.